با سلام خدمت همه کاربران سایت یونی لرن.

امروز با یکی از مقاله های دیگه از سایت یونی لرن در خدمت شما کاربران عزیز هستیم.

در این مقاله قصد داریم بهتون آموزش بدم که به چه صورتی تاریخ را در کامپوننت تلریک به شمسی تغییر بدیم.

 همانطور که میدونید تلریک یکی از کامپوننت های قوی در دنیای برنامه نویسی .Net است. شاید جالب باشد بدونید خیلی ها به دلیل ندونستم چنین امکانی در تلریک حتی نگاهی هم به این کامپوننت قوی نمیکنند با اینکه جدا از مشکل تاریخ امکانات خیلی زیادی دارد که به پشتبانه این ابزار ها یک پروژه حرفه ای و کارامد با یک UI بسیار زیبا داشت.

شما برای دیدن بهتر امکاناتی که کامپوننت تلریک به شما ارائه می دهد را در سایت Telerik.Com مراجعه کنید  و از مستندات و دموهای این کامپوننت می توانید استفاده کنید و این امکانات را به برنامه خودتان انتقال دهید، همچنین از انجمن بسیار قویی که دارد میتوانید سوال های خودتان را پرسیده و در کمتر زمان ممکن به جواب خودتان برسید.

برای مثال  امکاناتی از قبیل GridView که میشه به حالت های متفاوت نمایش داد و از خاصیت های زیاد این کامپوننت استفاده کنید که در GridView پیش فرض خود VS دیده نمیشود.

 پس برای شروع یه پروژه جدید باز میکنم و در From1 خودمان یک کنترل radDateTimePicker1 را به فرم مانند شکل زیر اضافه میکنیم.

بعد اضافه کردن کنترل یک کلاس به نام static که ChangeCulture باشد را میسازیم و تابع زیر را بهش اضافه می کنیم.

حالا وارد فرمهایی می شویم که در داخل آن  از کنترل هایی استفاده می کنیم که از تاریخ تبعیت می کنند مثل radDateTimePicker و دیگر کنترل ها در سازنده تابع کلاس خودمان را فراخوانی می کنیم و بعد آن Culture کنترل های مورد نظر را به صورت زیر تغییر می دهیم.

از این به بعد خروجی برنامه به شکل زیر میباشد.

با تشکر از همه دوستان که ما رو دنبال کردن. امیدواریم که این مقاله مورد قبول کاربران سایت یونی لرن باشه.

لینک دانلود سورس

دیدگاهتان را بنویسید