[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kfjo4fi5′ admin_preview_bg=”]

با سلام احترام خدمت کاربران سایت یونی لرن.

امروز میخواهیم در مورد اینکه آیا نیاز هست از از کامپوننت برای برنامه نویسی نرم افزارهایی که می نویسیم استفاده شود.

شاید کسایی که C# Winform کار میکنند شنیده باشید برای طراحی UI برنامه نیازی نیست از کامپوننت خاصی استفاده کرد بیایید از WPF استفاده کنید و هر چیزی رو نیاز دارین خودتون برای خودتون بسازین.

حالا این گفته برنامه نویسان به نظر شما چقدر این حرف میتونه درست باشه.

من در مورد اینکه در WPF میشه خیلی هر چیزی رو خلق کرد رو رد نمیکنم ولی باز برای منم باز سوال می شد که چرا کامپوننت هایی که استفاده می کنیم مثل Devexpress, Telerik و … چرا باز برای WPF هم کاموننت ساختن؟

اینجا هست که دیدگاه هایی روشن میشه از قبیل اینکه:

برنامه نویس الان باید بند ۳ که در مورد زمان است را در نظر بگیرد که یک معقوله مهم در دنیای برنامه نویسی و دیگر حوزه کاری است. شما فرض کنید پروژه ای رو دارید نیاز به امکانات خاصی باشد که مورد نیاز مشتری است آیا این وقت را دارید که خودتان این کامپوننت یا ابزار راطراحی کنید؟ شاید همین نیاز مشتری در کامپوننت های موجود در دنیا وجود داشته باشد که قطعا زیبا تر، بهینه تر و کمترین باگ را دارد که باعث می شود هم پروژه زودتر به اتمام برسد و مشتری رضایت مندی بیشتری دارد چون خیلی زودتر به نیاز خودش رسیده و اینکه خود ما نیز زودتر به پول کار خودمان رسیدیم، پیش مشتری نیز اعتبار بیشتری بخاطر جواب دادن در کمترین زمان و ارائه بهتر کار رسیده ایم.

اما اگر برنامه شخصی باشد و زمان انتشار مشخصی ندارد می توانید با WPF و ابزار های سفارشی خودتان که این بند نیاز به تسلط شما دارد، انجام دهید و یک برنامه کاملا سفارشی تولید کنید ولی با این حال نمیشه امکاناتی که کامپوننت های دیگر می دهند را نادیده گرفت چرا پشت این کامپوننت برنامه نویس های حرفه ای بزرگی هستند که سالها کارشان تولید کامپوننت است و با گرفتن بهترین نظر ها و انتقاد ها کامپوننت شرکت خودشون رو به بهترین سطح ارائه برنامه رساندن، حال فرض کنید ما برای پروژه های خودمان بیایم تازه ابزار تولید کنیم و ازش استفاده کنیم چه زمانی باگی به ما گفته می شود؟ زمانی که برنامه منتشر شده در دست کاربر نهایی است که این امتیاز منفی برای ما حساب می شود.

با این تفاصیل من به عنوان برنامه نویس بخصوص Winform در پروژه های خودم چندین و چند ساله دارم از کامپوننت استفاده میکنم و راضی هستم و برنامه نویس های حرفه ای و شرکت های بزرگی رو دیدم دارند استفاده میکنند چون نیاز به سرعت در انجام پروژه دارند ولی برنامه نویس های حرفه ای هم دیدم که این کار رو نمیکنند و پروژه های زیبایی هم منتشر کردند.

این یک تصمیم گیریی است خود برنامه نویس باید خودش برای خودش انتخاب کند که آیا در حدی است که بتواند یه کامپوننت یک فریمورک برای خودش بسازد، آیا زمانش رو دارد که بروز و این مبحث را یاد بگیرد و بعد بروز ابزار رو بسازد و در پروژ های خودش استفاده کند. این مقاله ترجیا یک گوشه راحی هست که برنامه نویس ها چه مبتدی چه حرفه ای برای سرعت بخشید به منتشر کردن پروژه های خودشان به سمت کامپوننت بیاییند و از زمان گذاشتن در تولید ابزار های سفارشی برای پروژه های خودشان خودداری کنند تا در کمترین زمان به هدف مورد نظر خودشان برسند.

 

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید