اینترنت و وب, ترفند ها

ارسال خودکار پیام "پیام شما دریافت شد" به کسانی که به شما ایمیل فرستادند

ارسال خودکار پیام “پیام شما دریافت شد”

سلسله آموزش های سایت یونی لرن

  ارسال خودکار پیام “پیام شما دریافت شد” به کسانی که به شما ایمیل فرستادند یکی از قابلیت های کاربردی پیام رسان هاست که کمتر کسی از ان اطلاع دارد. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که برای کسی ایمیلی می فرستید ولی نمی دونید که پیامتون به طرف مقابل رسیده یا نه. این موضوع استرس زا موقعی خودش رو نشون میده که به استادتون پیام میدید یا به رئیستون و یا هر کسی که موضوع مهمی در میان است. برای من موقع ای که می خواستم پروژه ای رو به استادم بفرستم و شک داشتم به این که پیامم رفته یا نه اتفاق می افتاد. برای همین چندبار ایمیلمو میفرستادم.کار بسی بیهوده 🙂 می تونیم با استفاده از یکی از امکانات سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل مثل یاهو یا جی میل و … کاری کنیم که به محض اینکه ایمیل کسی دریافت شد، یک پیغام مثل «ایمیل شما با موفقیت دریافت شد» به ارسال کننده ارسال بشه تا دیگر اضطراب نداشته باشد که پیام رسید یا نه! این امکان معمولاً با نام Vacation Response یا Holiday Response شناخته می‌شود. که هر دو به معنی «پاسخ در زمان تعطیلات» است. این نام به این خاطر برای این ویژگی (Feature) انتخاب شده است که اکثر اوقات وقتی کاربران در تعطیلات به سر می‌برند، به ایمیل دسترسی ندارند و ممکن است نتوانند به ایمیل‌ها پاسخ دهند. بنابراین، برای جلوگیری از سوء تفاهم (که چرا دیر جواب دادی و تحویل نگرفتی و …) یک پیغام خودکار به ارسال کننده می‌فرستند که من در تعطیلات به سر می‌برم. می‌توانید این امکان برای برای همیشه فعال کنید تا هر کس به شما ایمیل زد، این پیغام را دریافت کند.

اگر از سرویس www.Yahoo.com استفاده می‌کنید:

ابتدا وارد اکانت کاربری خود در یاهو شوید. سپس در قسمت راست بالا بر روی Setting کلیک کنید. یاهو , ارسال خودکار پیام   ابتدا گذینه Vacation Response را بزنید. سپس با فعال کردن گزینه (Enable automatic response during these dates (inclusiv در تصویر زیر، این امکان در سرویس شما فعال خواهد شد. تاریخ ابتدا و انتهای مسافرت خود را مشخص کنید. (اگر قصد دارید برای همیشه فعال باشد، تاریخ انتها را مثلاً یک سال بعد انتخاب کنید) در بخش متنی پیغام خود را بنویسید. – اگر گذینه Send Sample Copy To Me را بزنید، یک نسخه از ایمیل خودکار به شما هم فرستاده می‌شود. تا ببینید چطور کار میکنه. – بقیه بخش‌ها مهم نیستند، آن‌ها را خالی بگذارید و تنظیمات را ذخیره کنید. یاهو , ارسال خودکار پیام

حالا اگر از سرویس Gmail.com استفاده می‌کنید:

وارد حساب کاربری خود در Gmail شوید. در سمت راست بالا مانند تصویر زیر بر روی Setting کلیک کنید. جی میل , ارسال خودکار پیام در تب General قسمتی وجود دارد به نام Vacation responder که با اسکرول کردن به پایین پیداش می کنید. کلید Vacation response on را کلیک کرده این امکان را on کنید. سپس در بخش Subject عنوانی برای پیغام خودکار خود در نظر بگیرید. (مثلاً: پیغام شما با موفقیت دریافت شد) در قسمت تاریخ نیز مانند یاهو زمان تعطلات را مشخص کنید. در بخش Message، متن ایمیل خود را بنویسید. اگر گذینه Only send a response to people in my Contact فعال باشد، فقط به افرادی ایمیل خودکار ارسال می‌شود که آدرس ایمیل آن‌ها در لیست تماس‌های (Contacts) شما باشد. جی میل , ارسال خودکار پیام   دقت کنید که اگر طی یک روز، یک نفر مثلاً پنج ایمیل به شما بفرستد، این پیغام فقط بار اول به او ارسال می‌شود. (واضح است چرا: خوب یک بار که بفهمید من در مسافرتم کافی‌ست دیگر!) پس اگر مثل من برای اطلاع دانشجوها استفاده می‌کنید، به آن‌ها بگویید که اگر بار دوم به بعد این پیغام را دریافت نکردند، مهم نیست، دوباره ارسال نکنند. به آن‌ها بگویید که بعد از ارسال ایمیل، چند ثانیه صبر کنند: اگر این پیغام آمد، درست است، وگرنه مطمئناً مشکلی در ارسال ایمیل داشته‌اند. (معمولاً آدرس ایمیل را اشتباه می‌نویسند)   از این پس هر کس به شما ایمیل بزند، این پیغام را دریافت خواهد کرد و مطمئن خواهد شد که ایمیل به دست شما رسیده است.  

نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید..

]]>

4 نظر در “ارسال خودکار پیام "پیام شما دریافت شد" به کسانی که به شما ایمیل فرستادند

  1. shervin گفت:

    سلام خسته نباشید
    مرسی از سایت خعلی عالیتون
    فقط یه سوال من چرا این گزینرو فعال کردم ولی اصلا هیچ ایمیلی برای کسانی که برام ارسال میکنن نمیره 🙁
    از gmail هم استفاده میکنم

  2. سلام ممنون از لطف شما
    باید دقت کنید تاریخ هایی که وارد می کنید درست باشه و از زمانش نگذشته باشه و کسی که به شما ایمیل میفرسته آدرس ایمیل شمارو درست وارد کرده باشه. اگه این نکات رو رعایت کنید بدون مشکل ایمیل فرستاده میشه.

  3. shervin گفت:

    عذرخواهی میکنم ممنون از راهنماییتون فقط یه مورد درمورد تاریخ واسه من الان
    firstday تاریخ خورده ولی lastday خاموشه گزینه تیکشو نزدم فک کنم بخاطر همین بوده !
    فقط این دوتا تاریخ برای چیه؟ باید last day رو چه تاریخی بزنم؟

  4. bijan_yousefi گفت:

    first day یعنی اولین روزی که این قابلیت برای ایمیل شما فعال میشه و last day آخرین روزی که این قابلیت فعاله. میتونید last day رو به هر زمانی در آینده تغییر بدید. زمانی که این قابلیت فعاله بین این دو بازه زمانی هست.

دیدگاهتان را بنویسید